11 Haziran 2015 Perşembe

Güne mutlu uyanmak mı ? O da ne ?

Yıllardır haberlerde, gazete eklerinde, forumlarda veya klasik kadın dergilerinde yılmadan usanmadan paylaşılan bir yazı.
Güne mutlu uyanmak için 10 sebep
Güne enerjik başlamak için 7 neden diye uzayıp giden listeler. Şimdi farklı bir bakış açısından ele alalım.

GÜNE MUSMUTLU BAŞLAMAK İÇİN 5 SEBEP ( VE ASLINDA OLAN ) 

1. Yatmadan önce perdeleri ve panjurları yarım açık duruma getirin. Böylece sabahın erken saatlerinden itibaren güneş ışınları odanızı dolduracak ve bu doğal ışınlar beyninize sinyal göndererek melatonin ve adrenalin hormonlarının salgısını tetikleyecektir. O kadar güzel açıklamış ki ama gel gör ben daha uykuya dalmadan önce zifiri karanlık olsun sabah gözüme güneş gelmesin diye göz bandımı boşluk kalmayacak şekilde iyice bastırıyorum gözüme. Ne güneşi, ne panjuru? Ayrıca sabahın köründe melatonin istesem kalkar bir paket çikolata hüpletirim.




2. Saatinizin alarmını, kalkmanız gereken süreden 15 dakika daha erkene kurmanın yararları gerçekten büyüktür. Yatakta uyanık halde geçireceğiniz bir kaç fazladan dakika sayesinde, hem fiziksel hem de ruhsal olarak kendinizi yeni başlayan güne daha iyi adapte edeceksiniz. Alarmı 15 dakika öncesine kuruyorsam ya geceden girmediğim duşa girmek içindir ya da o gün ciddi anlamda süslenmem gerekiyorsa. Ben deli miyim 15 dakika mı daha sıcacık yatağımda geçirmeyim. Ayrıca alarmı değiştirip en sevdiğiniz müzik yapın diyorlar. Niye? En sevdiğim müziği heba edeyim diye mi? 



3. Enerjinizi sağlamak için bol vitaminli, bol proteinli bir kahvaltı hazırlayın. Kahvaltı menünüzde müsli, meyveli yoğurt, yumurta ve süt gibi besinler bulundurun. Çünkü güne ne kadar enerjik başlarsanız gününüz öyle geçer denilmiş. Siz peki sabahları saç baş dağınık uyanıp nasıl böyle bir kahvaltı hazırlama isteği duyuyorsunuz içinizde. Bizden önce uyanıp sıcak duşumuzu hazırlayıp bir tepsi dolusu kahvaltımızı yatağımıza getircek sevgilimiz vardı da biz mi ay canım yok ben tokum dedik. Sabahları kahvaltı dediğin köşedeki pastaneden aldığın bi poğaçadır ve tadıda hiç biyerde yoktur net.           


4. Sabah o güzel yatağınızdan kalkıp egzersiz yapmak oldukça zor gelebilir. Ancak güneşli günler sona ermeden sabah hafif tempoda koşular ve yürüyüşler yapabilirsiniz. Hayatında sporun s'sinden uzak bir insana şu cümleyi kurmanız, yerçekimsiz ortamda çilek yerken muz tadı almak istemeniz kadar mantıksız. Elleri kolları iki yana açıp bacak germekten hoşlanmayanlarımız için ise daha farklı aktiviteler sunulabilir tabi. 

5. Ve siz siz olun kendinizi nasıl mutlu hissediyorsanız öyle yaşayın. A ben güzel kahvaltı yapmadım günüm güzel geçmicek ya da a odama güneş girmedi hay aksi enerjik olamıcak gibi gereksiz kuruntular okumaktansa güne ister mutlu başlayın ister mutsuz başlayın, nefes aldığınız her saatin değerini bilerek yaşayın. Her zaman pollyanna olamayız. Ben her sabah asık suratlı uyanmayı seviyorum ve bu şekilde tanınıyorum. Bundan da gocunmuyorum. Değiştirmeye de çalışmıyorum.

Mutlu olduğunuz kişisel şeyleri keşfedip onları kendinize her günün başlangıcında armağan edin. 
                                                                                                                              


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder